Dagens ridpass.

Idag var de dressyr som stog på listan. Han kändes fin i skritt och trav, men snart ville han inte gå i form och då gjorde jag små volter och gick in på en volt. I galoppen kändes han väldigt fin och det blev små volter som blev som små piruetter :). Sedan körde vi lite ökad trav och han har blivit jätte fin där! Förut så "vek" han benen och bara sprang på men nu går han mycket finare och tar ut benen bättre, men det får bli mer övining på det där ;).
Jag ägnade inte så mycket på balansen idag :(. Men det får bli imorgon! Sedan när efter att ha gjort lite volter och sådär så gick han i fin form, och han var super fin verkligen :).
Sedan skrittade jag och Ofelia ut i hagen lite, men det var så hårt underlag. Sedan skrittade jag ett varv runt stallet och träffade Lisa och Diligo på vägen :D.
Sedan belönades fina Castor med massa kramar och morötter, och precis när vi skulle gå hade några planker i väggen mot boxen brevid "hoppat ur" så det var bara och hämta en kofot och sätta det på plats. Som tur var, var det ingen häst i boxen brevid så vi kunde fixa det super lätt! :D.
/Snobben och Skrutten.

PS! Har en bild på mobilen som jag kan ladda upp sen ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0