Pontus träning.

Tränade i tisdags och tränade då för Pontus Westergren. Hoppning stod då på schemat och sådär. Jag hittade inte min allround sadel och jag som är dressyr tant skulle variera mig själv lite och min häst som gillar att hoppa :D. Tog dressyr sadeln, alltså nu blir det pinsamt för att alla hoppfantaster vet att man inte kan hoppa med dressyrsadel. Men jag tänkte att det var ett säkert kort. Japp, kom på ett hinder, vet inte vad det låg på (kanske var det 50 eller 80) ingen som helst aning men det var precis när vi börjdade, första hindret. Hoppar, kommer i obalans pga dressyrsadeln. Hoppar igen. Samma sak. Hoppar igen, obalans. Castor gör ett litet bocksprång innan jag fått balansen igen, sedan gör han en kraftig svängning och så ser jag väggen framför mig. Punkt. Jag kan ha svimmat jag vet inte ;). Men så reser jag mig upp efter 1 minut, 1 sekund. Jag vet inte och jag kommer ihåg att jag fick vatten från någon och sådär :). Men sedan hoppade Amanda upp för jag hade ju ont i huvudet och då fick hon hoppa och det gick super bra! Sedan hoppade jag upp igen och travade och galopperade lite. Sen gick jag till skolan, fick gå hem igen för jag mådde inte så bra. Blev hemma. Mamma och jag åkte till sjukhuset och där ville dom att jag skulle stanna över natten (!!!!!) Jag som är rädd för sjukhus :O. Aja, de ville försäkra sig om attd et inte blivit en blödning. Nästa dag blev jag röntgad i huvudet och då konstaterade dem att jag hade en hjärnskakning som tur var. Så det har blivit att få ta dte lugnt. Idag red jag i 20 minuter faktist och det gick väldigt bra. Huvudvärken är veck och på Måndag går jag till skolan ;). Castor mår som vanligt ;), han blev aldrig skadad eller något så han är frisk som en nötkärna den lilla killen ♥.




Kommentarer
Postat av: Sara

Vem är din bästa kompis? :) Jätte fin blogg!

2012-04-21 @ 20:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0