Spänd, ofukuserad, hyfsat.

Idag var Castor spänd och inte så arbetsvillig.
Jag hade rätt bråttom så jag kratsade och borstade honom lite snabbt. Sedan tränsade jag och sadlade och sedan var de bara att sitta upp i ridhuset ;). Han kändes lite sisådär. Ville gärna komma undan från formen och han var inte så lösgjord heller. Så gjorde små volter och trodde att hoppträningen som skulle vara började halv 5. Därför var jag så stressad för att då får man inte rida där när de är hoppning :). Men han kan inte alltid ha bra dagar och så får jag ta och slänga min oro i väggen för jag kan inte hålla på och bli orolig för att han kanske har ont någonstans hela tiden såfort de inte går bra ;).
Dessutom har jag märkt att jag fäster mig mer och mer vid Castor och lär känna han mer och mer, hittar saker han inte gillar och saker han tycker mer om! :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0